عمومي عمومي .

عمومي

دلايل كجي و به هم ريختگي دندان ها

اين مقاله به طور ويژه مخصوص ساكنين استان فارس است كه براي رفع به هم ريختگي و بي نظمي دندان هاي خود در جست و جوي يك دندانپزشك متبحر هستند. از اين رو ما تصميم داريم ليستي از بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز را با ذكر مشخصات و آدرس و شماره تماس به شما معرفي نماييم، پس در ادامه با سايت دندانپزشكا همراه ما باشيد. ارتودنسي يكي از روش هاي تخصصي براي ايجاد نظم در دندان ها و متقارن سازي آن هاست. در ضمن بسياري از ناهماهنگي ها و عقب و جلو بودن فك با ارتودنسي قابل حل هستند و نيازي به جراحي ندارند.دلايل كجي و به هم ريختگي دندان ها

يكي از مشكلاتي كه براي دندان ها به وجود مي آيد و باعث به وجود آمدن ظاهري ناخوشايند براي افراد مي شود، به هم ريختگي و كجي دندان هاست. همه افراد تمايل دارند تا دندان هايي صاف و يك دست و شفاف داشته باشد. كج شدن دندان ها دلايل مختلف دارد، ولي در هر صورت نتايجي هم چون مشكل در گفتار، پوسيدگي سريع تر دندان ها و تغييرات ظاهري را براي فرد به همراه دارد. از جمله عللي كه باعث بي نظمي دندان ها مي شود عبارتند از:

فشار و نيروهاي ناشي از جويدن و قورت دادن غذاها و يا خوردن غذاهاي مضر مثل نوشابه كه باعث آسيب به پلاكت دندان ها مي شود و در نهايت حالت دندان ها را ممكن است تغيير دهد.
عدم ترتيب در رعايت بهداشت دهان و دندان كه باعث بيماري هايي مثل تخريب بافت پشت دنداني مي شود و جابجايي و كجي دندان در لثه را به همراه دارد.
تركيدن و شكستگي دندان ها به دليل ضربه و صدمات مختلف
علل ژنتيكي و ارثي كه مهم ترين عامل كجي دندان هاست.
بروز مشكلات در رشد و توسعه فك و دندان ها كه از همان ابتداي رشد دندان هاي دائمي رخ مي دهد.
كوچك بودن فك اجازه رشد مناسب دندان ها را نداده و دندان ها از دوره كودكي كج و يا ناهنجار از لثه بيرون مي آيند.
استفاده از سيگار، الكل و مواد مخدر كه به سلامت دهان و دندان آسيب مي‌ زنند.
حال براي كساني كه با كجي دندان مواجه هستند، اين سوال پيش مي آيد كه چگونه دندان هاي صاف و يك دست داشته باشيم؟ راه حلي كه در تمامي اين موارد به كار گرفته مي شود، ارتودنسي است. بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز با استفاده از براكت ها و روش هاي موجود باعث جاي گيري درست دندان ها مي شود و نظم را به دندادن هاي بيمار خود برمي گرداند.

ويژگي هاي بهترين دكتر ارتودنسي
بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز از ويژگي ها و مشخصاتي برخوردار است كه ملاك انتخاب او از طرف بيماران مي شود. دندانپزشكان بايد از نظر نوع عملكرد و تخصص خود طوري شناخته شوند كه بيماران بتوانند با اطمينان خاطر روند درمان خود را پيگيري كنند. ويژگي هاي متخصصين ارتودنسي عبارتند از:

  • داشتن دانش و تخصص در حوزه ارتودنسي و تمامي روش هاي درماني مرتبط با آن
  • توانايي تشخيص و درمان مشكلات مختلف دنداني و فكي
  • آشنايي با اصول نصب براكت هاي فلزي، سراميكي، لينگوال، متحرك و ديمون
  • داشتن تجهيزات و تكنولوژي هاي پيشرفته جهت ارائه خدمات بهتر و موثرتر
  • توانايي برقراري ارتباط و ارائه راهنمايي هاي لازم به بيماران جهت حفظ سلامت دهان و دندان پس از درمان
  • احترام به حقوق بيماران و رعايت اصول اخلاق حرفه اي در ارائه خدمات
  • توانايي برقراري ارتباط مؤثر با بيماران و خانواده هاي آنها به منظور اطلاع رساني دقيق و صحيح در مورد درمان هاي لازم
  • قابليت كار در تيم و همكاري با ديگر متخصصين به منظور ارائه خدمات بهتر و كامل تر به بيماران.

رژيم غذايي مناسب بعد از ارتودنسي

بعد از انجام ارتودنسي تا پايان دوره درمان ديگر مثل قبل نمي توان هر نوع مواد غذايي را استفاده نمود و بايد قوانين مربوط به تغذيه و رژيم غذايي مناسب در ارتودنسي را رعايت كرد.

  • رعايت تغذيه سالم و متنوع با مصرف مواد غذايي سخت و خشك كم تر
  • استفاده از مسواك نرم و خمير دندان مناسب براي ارتودنسي
  • استفاده از آب دهان شستشويي با تركيبات ضد باكتري جهت پاكسازي دهان و جلوگيري از تشكيل پلاك
  • استفاده از كاردرماني هاي جايگزين براي مواردي كه نياز به مصرف مواد غذايي سخت و خشك دارند
  • رعايت فاصله زماني بين وعده هاي غذايي و محدود كردن مصرف شيريني، نوشيدني هاي گازدار و ساير مواد شيرين
  • رعايت تميزي دهان و دندان با شستشوي دوراني و استفاده از فلورايد جهت حفظ سلامت دندان ها
  • مراجعه به كلينيك دندانپزشكي و بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز در صورت بروز هرگونه علائم ناشي از درمان ارتودنسي.

مراحل كار بهترين دكتر ارتودنسي

ارتودنسي براي افرادي كه دندان هاي نامرتبي دارند يكي از اقدامات ضروري است. ظاهر ناپسند دندان ها نه تنها باعث نارضايتي فرد از چهره خود مي شود بلكه بر روي اعتماد به نفس او تاثير خواهد داشت. در وهله اول فرد بايد خود را براي انجام ارتودنسي آماده كند. سعي كنيد دندانپزشك ماهري را براي ارتودنسي دندان هاي خود انتخاب كنيد. بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز با معاينه از وضعيت دندان ها مطلع شده و به بيمار خود مشاوره ارائه دهد.دندانپزشك بايد موقعيت دندان ها، سن و سال بيمار، نوع درمان و طول درمان را مد نظر قرار دهد.

در وهله بعدي دندانپزشك با تهيه عكس راديولوژي، موقعيت قرارگيري دندان، ريشه ها، بيماري هاي لثه، پوسيدگي ها و ترميمي هاي دندان بايد روش درماني خود را انتخاب كند. دندان ها قبل از ارتودنسي بايد تميز و خشك شوند. متخصص ارتودنسي با پاليش زدن دندان، سطح آن ها را زدوده و براي نصب براكت ها آماده مي كند. اگر سطح دندان تميز و خشك نباشد امكان لغزيدن براكت وجود داشته و موجب كج شدن دندان مي شود.

پس از معاينه اوليه و تميز كاري دندان اجراي ارتودنسي آغاز مي شود. ارتودنسي ها در دو نوع ثابت و متحرك وجود دارد كه در نوع ثابت آن بر خلاف نوع متحرك جا به جايي صورت نمي گيرد. ارتودنسي با براكت فلزي، سراميكي، لينگوال، ديمون و متحرك نصب و اجرا مي شود. انجام ارتودنسي با توجه به نوع براكت و سيم به روش هاي متفاوتي انجام مي شود. دندانپزشك با نصب براكت ها بر روي سطح دندان و اتصال آن ها به يك ديگر اين امكان را فراهم مي كند كه دندان ها در جاي درست خود قرار بگيرند.

بيمار در مدت زمان درمان بايد به طور مرتب به دكتر خود مراجعه كرده و از وضعيت دندان هايش اطلاع يابد. پزشك در هنگام اتصال براكت ها به يك ديگر و به فك بايد قالب مناسب دندان را استفاده كند. ارتودنسي هاي متحرك اين قابليت را دارند كه توسط بيمار از دهان خارج شده و دوباره نصب شوند اما در ارتودنسي ثابت اين شرايط وجود ندارد. ريتينر يا نگهدارنده از اجزاي مهم در ارتودنسي دندان است كه بايد با توجه به نوع درمان به طور دائمي يا موقت در دهان جاي بگيرد.


ارتودنسي لينگوال چيست؟
ارتودنسي لينگوال كه توسط بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز قابل انجام است، يك روش درماني براي اصلاح قوس دندان است كه در آن براكت ها و سيم هاي ارتودنسيك در داخل دهان و در قسمت پشتي دندان ها قرار مي گيرند. در اين روش، براكت ها و سيم ها به جاي قرار گرفتن در قسمت بيروني دندان ها، در قسمت داخلي دهان و در مقابل زبان قرار مي گيرند. اين روش براي افرادي كه نمي خواهند براكت ها و سيم هاي ارتودنسي را در قسمت بيروني دهان خود داشته باشند، مناسب است.

اردتونسي لينگوال در دو نوع نامرئي بوده و ظاهر دندان ها با براكت ها زشت نمي كند. اين روش ارتودنسي به دو روش سنتي و مدرن انجام مي شود. ارتودنسي لينگوال بر روي تغيير سبك زندگي اثري نذاشته و مشكلات تميز كردن، استفاده از سازهاي دهاني، خوردن غذاهاي نرم و بار منفي ارتباط اجتماعي را به وجود نمي آورد. همچنين در اين روش بيماران درد كم تري را متحمل مي شوند. دوره درمان ارتودنسي لينگوال دندان ها 20 الي 24 ماه به طول مي انجامد.

كلام آخر

ارتودنسي روشي براي تنظيم جايگاه دندان ها و رفع به هم ريختگي آن هاست. ما در اين مقاله در مورد ارتودنسي و علل آن و رژيم غذايي مناسب صحبت كرديم و با معرفي 10 تا از بهترين دكتر ارتودنسي در شيراز سعي كرديم كمكي به متقاضيان اين اقدام دندانپزشكي كنيم. از همراهي تان سپاس گزاريم و منتظر دريافت نظرات و پيشنهادات شما در سايت دندانپزشكا هستيم.


برچسب: دندانپزشكا، ارتودنسي، به هم ريختگي دندان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۵:۰۶ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

مزاياي انجام ايمپلنت دندان

ما در اين مقاله تصميم داريم به شما 10 تا از بهترين دكتر ايمپلنت در اصفهان را معرفي كنيم. پس از شما دعوت مي كنيم در ادامه همراه سايت دندانپزشكا باشيد تا با متخصصين اين حوزه آشنا شويد و اطلاعات مفيدي را در اين زمينه به دست آوريد. ايمپلنت روشي است كه دندانپزشكان متخصص براي جايگزيني دندان ها از دست رفته افراد به عنوان روشي دائمي استفاده مي كنند. ايمپلنت بايد توسط يك دندانپزشك ماهر و معتبر انجام گيرد، چراكه بسيار پيچيده و حساس بوده و قبل از هرچيز نياز به بررسي و معاينه دقيق دارد.

ايمپلنت دندان چيست؟
ايمپلنت دندان يك روش جايگزيني دائمي براي دندان هاي آسيب ديده اي است كه فرد يا مجبور به كشيدن آن شده است يا دندان ديگر قابل استفاده نبوده است. در اين صورت بهترين دكتر ايمپلنت در اصفهان در صورت موافقت فرد و مساعد بود شرايط استخوان فكي، ايمپلنت دندان را پيشنهاد مي دهد. در صورتي كه فرد توان مالي انجام ايمپلنت را نداشته باشد و يا استخوان فك او تحمل پيچ شدن دندان در لثه را نداشته باشد، به جاي ايمپلنت فرد مجبور به استفاده از پروتز دنداني خواهد شد.

در اين روش، يك پيچ تيتانيومي به عنوان ريشه مصنوعي در استخوان فك جايگزين مي‌ شود و سپس يك پروتز دندان به آن متصل مي‌ شود. اين روش به دندان هاي اطراف آسيب نمي‌ رساند و به عنوان يك جايگزين دائمي و استحكام بالا براي دندان هاي از دست رفته استفاده مي‌ شود. مواد استفاده شده در ايمپلنت دندان عموما تيتانيوم است. تيتانيوم به دليل خواص فيزيكي و شيميايي خود، از جمله سبكي، قدرت مكانيكي بالا، سازگاري بيولوژيكي و مقاومت در برابر خوردگي، به عنوان ماده اوليه اصلي براي ايمپلنت هاي دندان استفاده مي‌ شود. همچنين، برخي از ايمپلنت ها ممكن است لايه هاي پوششي مانند زيركونيم يا پلاسماي اتمسفري بر روي سطح تيتانيوم داشته باشند كه بهبود خواص سطحي و زيبايي را فراهم مي‌كنند.

در صورتي كه براي تغيير ظاهر دندان هاي خود در تهران به دنبال يك متخصص هستيد، مقاله بهترين دندانپزشك زيبايي و ترميمي در نياوران مي تواند گزينه مناسبي را براي انجام خدماتي هم چون لمينت، ايمپلنت، كامپوزيت و… به شما معرفي كند.

چگونگي كاشت دندان
كاشت دندان در چندين مرحله در كلينيك دندانپزشكي انجام مي شود و بهترين دكتر ايمپلنت در اصفهان بر سر اين موضوع حساسيت زيادي به  خرج مي دهد، چرا كه كوچك ترين اهمال در هر مرحله ممكن است باعث نپذيرفتن دندان توسط لثه و يا عفونت گردد. مراحل انجام كاشت دندان به شرح زير مي باشند:

1. ارزيابي و بررسي: در اين مرحله، بهترين جراح دندانپزشك در اصفهان با بررسي وضعيت دهان و فك بيمار، عملكرد فك‌ ها، سلامت دهان و دندان‌ هاي اطراف، اندازه و شكل فك‌ ها، استخوان فك و ساير عوامل مهم، به ارزيابي وضعيت بيمار مي‌ پردازد.

2. برنامه‌ريزي و طراحي: بر اساس اطلاعات جمع‌ آوري شده در مرحله قبل، دندانپزشك طرح كاشت دندان را براي بيمار طراحي مي‌ كند. اين شامل تعيين تعداد و موقعيت ايمپلنت‌ ها، اندازه و شكل آن‌ ها و نحوه قرارگيري آن‌ ها در فك است.

3. جراحي كاشت: سپس دندانپزشك با استفاده از ابزارها و تجهيزات خاص، ايمپلنت‌ها را در استخوان فك بيمار قرار مي‌ دهد. اين عمل جراحي به صورت محلي و با استفاده از مواد بي حس كننده انجام مي‌ شود.

4. بازگيري: پس از جراحي كاشت، استخوان فك به مدت حدود 3 تا 6 ماه نياز دارد تا به خوبي با ايمپلنت‌ها همگام شود. در اين مدت، بايد از استفاده از دندان‌هاي مصنوعي خودداري شود و غذاهاي نرم و مايع مصرف شود.

5. تعويض دندان: پس از مدت زمان مناسب، بهترين دكتر ايمپلنت در اصفهان دندان‌ هاي مصنوعي را بر روي ايمپلنت‌ ها قرار مي‌ دهد. اين دندان‌ ها به شكل و رنگ دندان‌هاي طبيعي بيمار ساخته مي‌ شوند و به طور دائمي در دهان قرار مي‌ گيرند.

مزاياي انجام ايمپلنت دندان
ايمپلنت دندان اگر براي فردي مناسب باشد مزاياي زيادي به همراه دارد، البته به شرطي كه به تمام توصيه هاي دندانپزشك توجه شود. مزيت هاي ايمپلنت دندان عبارتند از:

  • استحكام بالايي دارد و تقريبا مي توان گفت روشي دائمي است.
  • ظاهر آن طبيعي به نظر ميرسد و مثل دندان مصنوعي نيست.
  • جويدن غذا و در نتيجه هضم آن بهبود مي يابد.
  • از ريزش استخوان فك و از بين رفتن آن پيشگيري مي شود.
  • دوام بالايي دارد و در صورت مراقبت نيازي به تعويض نخواهد داشت.

    معايب ايمپلنت دندان
    به طور كلي، هر روش درماني مزايا و معايب خود را دارد و بايد با توجه به شرايط فردي و توصيه هاي پزشك، تصميم گيري صورت گيرد. ايمپلنت نيز در برخي موارد معايبي به همراه دارد كه شامل موارد زير مي شود:
  • هزينه بالاي ان كه ممكن است براي برخي افراد قابل پرداخت نباشد.
  • احتمال بروز عفونت در صورت عدم نگهداري صحيح
  • زمان بر بودن آن كه در برخي موارد از حوصله و تحمل فرد خارج است.
  • نياز به مراقبت بيش تر و رسيدگي به دندان ايمپلنت شده
  • احتمال وجود استرس براي برخي افراد به دليل انجام جراحي


كلام آخر

ايمپلنت يكي از دستاوردهاي علم پزشكي براي جبران دندان هاي از دست رفته است. اگر مشكل مالي در ميان نباشد، اين روش مي تواند تغيير شگرفي را در سلامت دهان و دندان فرد به وجود بياورد. ما در اين مقاله در مورد كاشت دندان صحبت كرديم و 10 تا از بهترين دكتر ايمپلنت در اصفهان را معرفي نموديم. سپاس گزاريم كه تا پايان مقاله همراه ما بوديد. با به اشتراك گذاشتن نظرات و پيشنهادات تان ما را در ارائه بهتر مطالب در سايت دندانپزشكا ياري نماييد.


برچسب: دندانپزشكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۹:۲۸ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

دلايل اصلي ايجاد مشكلات حقوقي

مروزه به سبب برخي عوامل و تغييرات؛ مشكلات و سختي هاي زندگي بسيار و مشغله افراد بيشتر شده است، در نتيجه مردم زماني براي حل مشكلات حقوقي خود ندارند، از اين رو به منظور رفع مسائل و مشكلات حقوقي خود نزد بهترين وكيل در اصفهان مي روند و به كمك راهكارها و پيشنهادات وكيل، سعي در حل مشكلات خويش مي نمايند. در اين مقاله نيز ما قصد داريم؛ 6 راهكار اساسي در حل و فصل مشكلات حقوقي را ارائه دهيم تا در صورتي كه مشكلات جزئي بودند، خود، آن ها را حل كنيد و اگر پيچيده و زمانبر بود، با مراجعه به مجله وكيل چي (vakilchi.com) بهترين وكلا را انتخاب و در نهايت با آن ها مشورت نماييد.


نقش وكيل در حل مشكلات حقوقي
وكيل شخصي است كه در حقوق تخصص ويژه دارد و به عنوان مشاور حقوقي براي افراد يا مشاغل مختلف فعاليت مي كند. وكلا نقش مهمي در حل مشكلات حقوقي دارند و به عنوان مشاور حقوقي به موكلان خود كمك مي كنند تا راه حل مناسبي براي مشكلات حقوقي خود پيدا كنند. علت اصلي مهم بودن نقش وكيل اين است كه وكيل دانش و تخصص لازم را در زمينه قوانين و مقررات حقوقي دارد و به اين طريق به موكلان خود كمك مي كند تا راه حل مناسبي براي مشكلات حقوقي خود پيدا كند. اين راه حل ها ممكن است شامل حل مسائل و اختلافات حقوقي، تفسير قوانين و مقررات، ارائه راه حل هاي حقوقي، پيگيري امور حقوقي و يا حتي ارائه مشاوره حقوقي براي تصميم گيري هاي مهم باشد.


انواع مشكلات حقوقي
مشكلات حقوقي از مهم ترين مسائل و دغدغه هاي جامعه امروزي است. اين مشكلات مي توانند اشكال مختلفي داشته باشند و از نظر محتوايي و قانوني با يكديگر متفاوت باشند. در اين مقاله به پنج نوع مختلف از مسائل حقوقي مي پردازيم.

مشكلات حقوقي مالي: امور حقوقي مالي شامل مسائل مربوط به بدهي ها، مطالبات پرداختي، قراردادها، تخلفات مالي و ساير مسائل مالي است.

مشكلات خانوادگي: امور حقوقي خانواده شامل مسائل مربوط به ازدواج، طلاق، نفقه، حضانت، تقسيم اموال، سرپرستي فرزندان و ساير امور خانوادگي است. اين نوع امور حقوقي بسيار مهم و پر اهميت هستند و بايد مطابق قوانين و مقررات جاري مورد توجه قرار گيرند.

مشكلات حقوقي مربوط به زمين: مسائل حقوقي زمين شامل مسائل مربوط به قوانين و مقررات مربوط به زمين، املاك، حقوق مالكيت معنوي و ساير امور ماهوي است.

مشكلات حقوقي كاري: مسائل حقوقي كاري شامل مسائل مربوط به قوانين و مقررات كار، قراردادهاي كاري، تخلفات قانون كار و ساير موارد مرتبط با كار است.

مشكلات حقوقي كيفري: موضوعات حقوق جزا و كيفري شامل مسائل مربوط به جرايمي مانند قتل، جراحت و آسيب به ديگران، سرقت، تجاوز جنسي و ساير جرايم است. اين نوع مسائل حقوقي بسيار جدي است و بايد بر اساس قوانين و مقررات كيفري جاري مورد بررسي قرار گيرد.

دلايل اصلي ايجاد مشكلات حقوقي
ناديده گرفتن قوانين: يكي از دلايل اصلي ايجاد مشكلات حقوقي، عدم رعايت قوانين و مقررات است. افراد و شركت ها بايد قوانين و مقررات مربوط به حقوق كاركنان، امور مالي، مالكيت معنوي و غيره را رعايت كنند و از ناديده گرفتن قوانين حقوقي و قضايي جدا بپرهيزند.

عدم پايبندي به تعهدات: عدم رعايت تعهدات قراردادي نيز مي تواند منجر به مشكلات حقوقي شود. هر يك از طرفين قرارداد بايد به طور جدي به تعهدات خود عمل كنند تا از مشكلات حقوقي بعدي جلوگيري به عمل آورند.

قوانين ناپايدار: قوانين ناپايدار نيز مي تواند منجر به مشكلات حقوقي شود. زيرا با تغيير قوانين بسياري از قراردادها و تعهدات قبلي باطل مي شود.

نداشتن اطلاعات كافي: نداشتن اطلاعات كافي در مورد حقوق و قوانين نيز مي تواند منجر به مشكلات حقوقي شود. بسياري از افراد و مشاغل به دليل عدم آگاهي از حقوق و قوانين با مشكلات حقوقي روبرو هستند.

خطاي انساني: خطاي انساني نيز مي تواند منجر به مشكلات حقوقي شود. اشتباه در انعقاد قراردادها، عدم دقت در انجام تعهدات و … اين مي تواند منجر به مشكلات حقوقي شود.

كلام آخر

از اين كه تا پايان اين مقاله همراه ما بوديد، بسيار متشكريم. ما در اين مقاله سعي كرديم اطلاعات به روز و مفيدي را درباره حل مشكلات حقوقي و 6 راهكار اساسي در حل و فصل مشكلات حقوقي را در اختيارتان قرار دهيم تا در صورت مواجه شدن با هر مشكل حقوقي دانش لازم را براي حل مسائل قضايي داشته باشيد و در صورتي كه اين مسائل از دايره اطلاعات شما بيشتر بود با مراجعه به مجله وكيل چي و انتخاب بهترين وكلا، سعي در حل و فصل مشكلات خود كنيد. همچنين در صورتي كه پيشنهاد و يا انتقادي براي بهتر شدن مقاله ما مد نظرتون هست، لطفا از طريق كامنت با ما در ميان بگذاريد.

منبع: 6 راهكار اساسي در حل و فصل مشكلات حقوقي


برچسب: وكيل چي، مسائل قضايي، قوانين حقوقي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۵۲ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

اطلاعاتي كه بايد در مورد سرقت بدانيد!

وكيل در تهران كه در زمينه پرونده هاي كيفري فعاليت دارد به افراد مالباخته و متهم به اين جرم در دادگاه كيفري كمك مي كند تا بتوانند از حقوق خود دفاع كنند. مجله وكيل چي در اين مقاله قصد دارد به بررسي  موضوع "۳ راهكار مهم براي اثبات جرم سرقت" بپردازد و در مورد اين جرم كيفري اطلاعات مفيدي را در اختيار شما قرار دهد با ما همراه باشيد.


اطلاعاتي كه بايد در مورد سرقت بدانيد!
شايد بهتر باشد با معرفي جامع و مختصر از سرقت شروع كنيم و يا اين كه بدانيم سرقت چگونه عملي است؟ سرقت در معناي عام ربوده شدن مال ديگري است كه در قانون مجازات اسلامي براي مرتكب آن حتي در صورت رضايت شاكي مجازات هايي تعيين شده است. البته دليل كيفري بودن اين جرم، انجام آن به صورت پنهاني و مخفيانه است يعني مجرم همواره سعي دارد تا مال را بدون متوجه شدن صاحبش تصاحب كند بدون آن كه هيچگونه اثري از خود بر جاي بگذارد و يا شناسايي شود.


لذا در موردي كه شخصي مال خود را با رضايت در اختيار شخص ديگري قرار مي دهد و او مال را تصاحب مي كند نمي توان عنوان سرقت را داد زيرا آنچه براي اثبات وقوع سرقت حائز اهميت است پنهاني بودن جرم مي باشد.


انواع سرقت
قانون مجازات اسلامي سرقت را به دو نوع به قرار ذيل تقسيم كرده است:

سرقت حدي: اين نوع سرقت داراي مجازات مشخصي است كه در تعيين آن شرايط وقوع جرم در نظر گرفته شده و از قبل در قانون شرع به آن اشاره شده است. لذا مجازات سرقت حدي براساس حد الهي بوده و قاضي در كم و زياد كردن آن هيچگونه دخالتي ندارد و مجازات همانگونه كه بيان شده اجرا مي شود.
سرقت تعزيري: سرقتي كه هيچكدام از ويژگي هاي سرقت حدي در آن وجود نداشته باشد را سرقت تعزيري مي نامند. اغلب سرقت هايي كه در جامعه اتفاق مي افتد از نوع تعزيري بوده و حكم مجازات براساس نظر قاضي مي تواند كم و زياد شود. سرقت تعزيري خود داراي سه نوع: سرقت تعزيري ساده، سرقت تعزيري مشدد و سرقت رايانه اي مي باشد.



اهميت حضور وكيل در شكايت از جرم سرقت
متاسفانه اين جرم هر روزه به طريق هاي مختلفي در جامعه رخ مي دهد و افراد زيادي به عنوان شاكي درگير اين پرونده مي شوند و به دليل عدم آگاهي از قوانين كيفري در پيگيري اين دعاوي نتيجه موردنظر را از اين رسيدگي دريافت نمي كنند ودر مورادي نيز اثبات جرم سرقت براي اين افراد دشوار بوده و در نتيجه پرونده با قرار منع تعقيب خاتمه مي يابد. از اين رو لازم است كه قبل از هر گونه اقدامي با وكلاي خبره و ماهر مشاوره داشته باشيد و از او كمك بگيريد.

وكلايي كه در حوزه پرونده هاي كيفري فعاليت دارند از دانش و تخصص كافي در جرائم كيفري و جنايي برخوردار بوده و با چگونگي روند اين پرونده ها در مراجع قضايي آشنايي كاملي دارند و مي توانند به راحتي وقوع جرم را اثبات كرده و تاثير بسزايي در پيدا كردن سارق و سارقين خواهند داشت.

كلام آخر

يكي از جرائم كيفري رايج كه متاسفانه در تمامي جوامع وجود دارد سرقت است و اكثريت افراد ممكن است در طول زندگي خود براي يك مرتبه با اين جرم مواجه شده باشند كه در چنين شرايطي و براي ديگر مشكلات كيفري مشابه بهتر است قبل از هرگونه اقدامي با وكلاي خوب مشورت كنيد و يا اين كه با مراجعه به مجله وكيل چي (vakilchi.com) از هر كدام از وكلاي متخصص در حوزه هاي مختلف كيفري كمك بگيريد. در صورت هرگونه انتقاد و پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت وكيل چي با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: وكيل چي، وكالت تام الاختيار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۵:۲۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

وكالت تام الاختيار به چه معناست؟

وكالت تام الاختيار از اسناد رايج در دفاتر اسناد رسمي مي باشد كه به كمك آن؛ شخص تمامي اختيارات و تكاليف حقوقي و مالي خود را به شخص ثالثي همچون بهترين وكيل در كرج مي دهد. با توجه به اهميتي كه وكالت تام الاختيار دارد، نمي توان به هر شخصي اعتماد كرد و وكالت را به وي داد، از اين رو در اين مقاله ما اطلاعاتي درباره چگونه وكالت تام الاختيار را باطل كنيم؟ در اختيارتان قرار مي دهيم و در مجله وكيل چي نيز كليه وكلاي خبره و با تجربه معرفي شده اند تا به كمك مقاله ما و مجله وكيل چي (vakilchi.com) بهترين انتخاب و تصميم را بگيريد.

وكالت تام الاختيار به چه معناست؟

وكالت به اين معناست كه نماينده مجاز است از طرف موكل خويش؛ هر قرارداد، معامله يا تصميمي را كه صلاحيت آن را دارد منعقد كند. اين نوع وكالت بسيار قدرتمند است و به وكيل اجازه مي دهد تا تصميمات بسيار مهمي را از طرف موكل اتخاذ كند. از اين نوع وكالت در مواردي استفاده مي شود كه شخص بنا به دلايلي نتواند به طور مستمر و بدون وقفه امور خود را اداره كند، از اين رو اختيارات لازم را به وكيل خويش مي دهد تا ايشان امور وي را به انجام برساند.

به عنوان مثال: اگر شخصي به دليل بيماري، مسافرت، حبس و … نتواند به طور دائم امور خود را اداره كند، مي تواند با اعطاي وكالت، اين امور را به ديگري تفويض كند. در اين نوع وكالت، وكيل يا شخص ديگري كه به عنوان وكالت منصوب مي شود، تمام الزامات شخص موردنظر را دارد و مي تواند از طرف آن ها تصميم بگيرد.

انواع وكالت تام الاختيار

به طور كلي وكالت تام الاختيار به دو نوع كلي تقسيم مي شود؛ اين دو نوع عبارتند از:

1- وكالت رسمي: در اين نوع وكالت، وكيل به طور رسمي و قانوني وكالت موكل خود را برعهده دارد و مي تواند در تمامي موارد براي موكل خود اقدام كند و در موارد مختلف حق تصميم گيري نيز دارد.

2- وكالت عادي: در اين نوع وكالت، وكيل و موكل قرارداد رسمي بين خود نبسته اند و خارج از دفتر اسناد رسمي، موكل به وكيل خود اين وكالت را داده كه پي گير كارهاي وي باشد.

طبق قانون؛ وكالت نامه نوع ديگري نيز دارد كه اگر قابليت فسخ قرارداد را داشته باشد، جزو وكالت نامه هاي ساده محسوب مي شود و در صورتي كه نتوان وكالت نامه و قرارداد را فسخ كرد، در دسته وكالت بلاعزل قرار مي گيرد. در وكالت هاي بلاعزل؛ موكل ضمن عقد قرارداد، حق عزل وكيل را هم از خود سلب مي كند.

مزاياي بهره مندي از وكيل متخصص
يك وكيل باتجربه با آگاهي و سابقه اي كه در پيگيري پرونده هاي مشابه دارد، اطلاعات لازم در مورد مسير پرونده و هرگونه نتيجه احتمالي در اين خصوص را در اختيار موكل خود قرار مي دهد.
يك وكيل صادق، هرگز به طمع دريافت حق الوكاله بيشتر موكل خود را در مورد نتيجه نهايي نگران نكرده و يا با دادن وعده هاي دروغ او را اميدوار نمي كند.
ازديگر مزايايبهره مندي از وكيل متخصص و باتجربه انتخاب مسيري كوتاه براي دستيابي به نتيجه مطلوب و دلخواه موكل است.
با حضور بهترين وكيل در پيگيري و رسيدگي به پرونده هاي حقوقي ديگر الزامي به حضور موكل در جلسات دادرسي نخواهد بود.
يك وكيل حرفه اي قبل از هرگونه اقدامي براي طرح دعوا سعي در ايجاد سازش و صلح ميان موكل خود با طرف دعوا را دارد حتي اگر اين امر موجب كاهش ميزان دستمزد او شود.


دلايل باطل شدن وكالت تام الاختيار

علل و دلايل مختلفي منجر به باطل شدن وكالت تام الاختيار مي گردد كه مهم ترين اين دلايل به شرح زير مي باشد:

عدم مسئوليت پذيري وكيل: وكيلي كه نسبت به قرارداد و وكالت نامه مسئوليت پذير نباشد و وظايف خود را به درستي انجام نده؛ وكالت نامه لغو خواهد شد.
عدم صلاحيت وكيل: اگر وكيل بنا بر هر دليلي صلاحيت انجام وكالت را نداشته باشد، اين نوع وكالت باطل مي شود. مثلا در صورتي كه وكيل در حال تحصيل در رشته حقوق باشد و هنوز پروانه وكالت نداشته باشد، وكالت تام الاختيار وي باطل مي شود.
مبهم بودن قرارداد: در صورتي كه قرارداد وكالت دقيق و واضح نباشد، به معناي ساده تر، اگر وكالت نامه مبهم و داراي ابهامات بسيار باشد؛ وكالت نامه باطل مي شود.
تغيير شرايط: اگر شرايط موجود در قرارداد به هر دليلي تغيير كند، قرارداد نامعتبر خواهد بود. مثلا اگر موكل به دليل بيماري نتواند تصميم بگيرد، وكالت باطل است.
ناراضي بودن موكل: در صورتي كه به هر دليلي موكل از روند پرونده و يا هر دليل ديگري ناراضي باشد؛ وكالت باطل مي شود.
پايان مهلت قرارداد: معمولا هر وكالت نامه اي تاريخي دارد و اگر اين تاريخ به پايان برسد، وكالت نامه خود به خود باطل و لغو مي گردد.

كلام آخر

از اين كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي كرديد، سپاس گزاريم. آرزومنديم مطالب ارائه شده درباره چگونه وكالت تام الاختيار را باطل كنيم؟ براي شما مفيد و سودمند واقع شده باشد. در صورتي كه نياز به كسب اطلاعات بيشتر درباره وكالت تام الاختيار و ساير مسائل حقوقي داشتيد و يا اين كه به دنبال بهترين وكلا براي انجام خدمات حقوقي خود هستيد، پيشنهاد مي كنيم به سايت وكيل چي (vakilchi.com) مراجعه كنيد. لازم به ذكر است در صورت داشتن سوال، انتقاد و پيشنهاد از طريق كامنت با ما در ميان بگذاريد.

منبع


برچسب: وكيل، وكيل چي، وكالت تام الاختيار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۱:۴۲ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

چطوري حق طلاق بگيريم؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاري علم و فناوري آنا، ما در اين مقاله قصد داريم اطلاعاتي درباره حق طلاق بهتره يا گرفتن مهريه؟ شرح دهيم تا در صورتي كه بر سر دوراهي گرفتن مهريه يا حق طلاق بوديد، با مراجعه به اين مقاله تصميم خود را قطعي كنيد. البته ما تنها اطلاعات كلي در اين باره بيان كرديم و بهترين وكيل در تهران بهتر به شما كمك مي كند. مجله وكيل چي نيز با ارائه مطالب مفيد ياري رسان مشكلات حقوقي افراد مختلف مي باشد.

مهريه چيست؟
گرفتن مهريه يكي از مواردي است كه در فرآيند طلاق مورد بحث قرار مي گيرد. مهريه يك مبلغ مالي است كه مرد به همسرش به عنوان يك تعهد مالي براي حفظ خانواده پرداخت مي كند. براي گرفتن مهريه، ابتدا بايد به يك كارشناس حقوق خانواده يا بهترين وكيل مهريه در تهران مراجعه كنيد تا شما را در اين موضوع راهنمايي كند.

كارشناس حقوق خانواده يا وكيل مدنظر كليه اطلاعات درباره حقوق شما در خصوص مهريه را برايتان ذكر مي كند و شما را راهنمايي مي كند تا مطالبات خود را دريافت كنيد. او همچنين مي تواند شما را در برابر احتمال وجود مشكلات حقوقي و قانوني محافظت و آگاه كند.

براي گرفتن مهريه، بايد درخواست خود را به دادگاه محلي خود ارائه دهيد. براي درخواست بايد مداركي همچون: سند ازدواج، اسناد مالي و هر گونه شواهد ديگري كه نشان دهنده حقوق شما است، باشد. همچنين، بايد بخاطر داشته باشيد كه هزينه هاي دادگاه و وكيل را نيز پرداخت كنيد.

بعد از ارائه درخواست، دادگاه ممكن است جلساتي برگزار كند تا شرايط و حقوق شما در خصوص مهريه بررسي شود. در نهايت، دادگاه تصميم خود را درباره صحت مطالبات شما اعلام مي كند و در صورت تاييد، مبلغ مهريه به شما پرداخت مي شود.

 
در هنگام گرفتن مهريه، ممكن است به توافقاتي درباره تقسيم اموال و نگهداري فرزندان هم برسيد. در اين صورت، بهتر است با كارشناس حقوق خانواده خود مشورت كنيد تا بهترين راه حل را براي شما پيدا كند.

چطوري حق طلاق بگيريم؟
براي گرفتن حق طلاق، ابتدا بايد به يك كارشناس حقوق خانواده يا بهترين وكيل در تهران مراجعه كنيد. اين كارشناس مي تواند شما را در مورد شرايط لازم براي درخواست طلاق راهنمايي كند. در بسياري از كشورها، براي گرفتن حق طلاق، بايد دلايل قانوني مشخصي وجود داشته باشد، مانند خيانت يا سوء رفتار ناپذير از سوي همسر. همچنين، ممكن است بايد مداركي مانند شهادت‌نامه ازدواج و شواهد ديگر را تهيه كنيد.

بعد از مشورت با كارشناس حقوق خانواده و تهيه مدارك لازم، مي توانيد درخواست طلاق خود را به دادگاه محلي خود ارائه دهيد. پس از ارائه درخواست، دادگاه ممكن است جلساتي برگزار كند تا شرايط و دلايل طلاق بررسي شود. در نهايت، دادگاه تصميم خود را درباره صحت درخواست شما اعلام مي كند و در صورت تاييد، حق طلاق به شما داده مي شود.

انواع روش هاي گرفتن مهريه
گرفتن مهريه يكي از مسائل حقوقي مهم در فرآيند طلاق است. مهريه به عنوان يك حق قانوني براي زن به حساب مي آيد و مي تواند شامل پول، مال و يا دارايي هاي ديگر باشد كه براي او تعيين مي شود. در اينجا به برخي از روش هاي گرفتن مهريه اشاره خواهيم كرد:

توافق قبل از ازدواج: بهترين راه براي تعيين مهريه، توافق قبل از ازدواج است. در اين صورت، زوجين مي توانند شرايط و مقدار مهريه را قبل از ازدواج تعيين كنند و در قرارداد ازدواج ثبت كنند.
توافق در هنگام طلاق: در صورتي كه زوجين قادر به توافق قبل از ازدواج نبوده‌اند، آن ها مي توانند در هنگام طلاق به توافق برسند. اين توافق مي تواند به صورت داوطلبانه و يا با مشاركت دادگاه صورت بگيرد.
تعيين مهريه توسط دادگاه: در صورتي كه زوجين قادر به توافق نشوند، دادگاه مي تواند مهريه را تعيين كند. در اين صورت، دادگاه با توجه به شرايط مالي و اجتماعي هر طرف، مقدار مهريه را تعيين خواهد كرد.
راهبردهاي قانوني: در برخي موارد، زنان مي توانند با استفاده از راهبردهاي قانوني، مثل ارائه مدارك و شواهد مالي و اجتماعي، به دادگاه ثابت كنند كه مستحق مهريه هستند و در نتيجه، مقدار آن را دريافت كنند.
در هر صورت، براي گرفتن مهريه، مشاوره حقوقي حائز اهميت است تا بهترين راه حل براي شما تعيين شود.

كلام آخر

از شما عزيزان بسيار ممنونيم كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي كرديد؛ ما تمام سعي خود را به كار گرفتيم تا شما بتوانيد پاسخ سوال: حق طلاق بهتره يا گرفتن مهريه؟ را بدانيد! البته اين موضوع نيازمند تحقيق و بررسي بسياري است و تنها نمي توان به مطلب ما اكتفا كرد و بهتر است از سايت هاي مرتبط با وكيل و مسائل حقوقي همچون وكيل چي يا vakilchi.com نيز كمك بگيريد تا اطلاعات به روزي را دريافت كنيد.

منبع


برچسب: وكيل چي، طلاق، مهريه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۸:۵۲ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

شرح فصل هفت قانون مدني در خصوص مهريه

اگر سري به دادگاه ها و دادسراها بزنيد، موج عظيمي از مردم را مشاهده خواهيد كرد كه هركدام به دليلي به آن جا مراجعه كرده اند. از مشكلات حقيقي و حقوقي گرفته تا پرونده هاي طلاق و مهريه و هرچيزي كه فكرش را بكنيد. اگر در زندگي مشتركتان دچار اختلاف شديد به طوري كه طلاق و جدايي را به عنوان آخرين راه ديديد، مي توانيد از بهترين وكيل مهريه در تهران كمك بگيريد. ما در اين مقاله تمامي قوانين مهريه و طلاق را برايتان شرح داديم. اگر به اطلاعات بيشتري در اين زمينه احتياج داشتيد مي توانيد از سايت وكيلچي (vakilchi.com) كمك بگيريد.

مهريه چيست؟
مهريه، مالي است كه به موجب عقد نكاح دائم يا موقت، به ملكيت زن در آمده و او مي تواند در آن تصرف كرده و يا هر زمان كه اراده كند، آن را مطالبه كند. همچنين مهريه، مي تواند عند المطالبه و حال باشد كه در اين صورت بايد به محض تقاضاي زوجه پرداخت شود يا عندالاستطاعه بوده و پرداخت آن، منوط به توانايي مالي زوج باشد. مهريه مالي است كه بايد قابليت تملك داشته باشد و در عقد نكاح ، مرد تعهد مي كند كه به زوجه بپردازد. در صورت باطل شدن نكاح و يا فسخ آن از طرف مرد يا زن مهريه به زن تعلق نمي گيرد. در زمان عقد زوجين مي توانند توافق كنند كه شخص خاصي ضمانت پرداخت مهريه را كند يا تضمين جهت پرداخت آن داده شود. پس از فوت زن، مهريه از طريق وراثت قابل مطالبه مي باشد. يعني وراث مي توانند به نسبت سهم الارث ادعاي مهريه كنند.

خصوصيات مهريه
تا اينجا با تعريف مهريه آشنا شديم. مهريه بايد داراي يكسري خصوصيات باشد كه ابهام يا شكي در آن نباشد. در واقع بهتر است مال يا تعهدي كه براي مهريه تعيين مي شود به يكي از اشكال زير باشد:

مشخص و در دسترس باشد مثل ملك، اتومبيل، طلا و …
بصورت منفعت مشخص باشد مانند اجاره بهاي ملك و …
بصورت عمل باشد مثل ياد دادن علم، تخصص و هر عمل مشروع ديگر
بصورت دين باشد مانند دادن مبلغي مشخص، بخشي از دارايي و نظاير آن
انواع مهريه بر حسب زمان تعيين شده
مهريه متناسب با زمان مشخص شدن آن، انواع مختلفي دارد كه در ادامه قصد داريم شما را با انواع آن ها آشنا كنيم :

مهر المسمي: اين نوع از مهريه را ساده ترين نوع مهريه مي دانند كه زمان عقد كردن تعيين مي گردد؛ براي مشخص كردن اين نوع از مهريه بايد زوجين توافق داشته باشند؛ از اين رو ديگر نياز نيست كه مهريه متناسب با شأن و شرايط زن از لحاظ شرافت و عرف خانوادگي و وضعيت اجتماعي باشد؛ بهترين وكيل خانواده در ايران مي تواند به افراد جهت اخذ مهريه المسمي كمك كند.

مهر المثل: در صورتي كه زوجين نتوانسته باشند مهريه را زمان عقد تعيين كرده باشند، مي توانند اين نوع مهريه را جايگزين نمايند؛ مطابق ماده 1091 قانون مدني جهت تعيين كردن اين نوع مهريه بايد شرايط زن از لحاظ شرافت خانوادگي و صفات ديگر و وضعيت او در نظر گرفته شود؛ بهترين وكيل مهريه در شيراز به افراد ساكن شهر شيراز در اين زمينه كمك شاياني مي كند.

مهر المتعه: اين نوع از مهريه مربوط به شرايطي است كه مهريه زمان عقد دائم مشخص نشده باشد و شوهر پيش از انجام نزديكي و مشخص شدن مهر، زن را طلاق دهد.

شرح فصل هفت قانون مدني در خصوص مهريه
در مواد 1078 تا 1101 قانون مدني ايران به طور اختصاصي به موضوع مهريه اشاره شده است كه در ادامه به تشريح آنها مي پردازيم و سعي مي كنيم كه به زباني ساده و روان، معني و مفهوم آنها را توضيح دهيم.

ماده 1078 : هر چيزي كه مال بوده و قابليت تملك را داشته باشد مي توانيم آن را به عنوان مهريه قرار دهيم.
ماده 1079 : مهريه بايد كاملا مشخص و دقيق بوده و طرفين كاملا آگاه و توجيه شده باشند.
ماده 1080 : مقدار مهريه هم بايد با توافق طرفين مشخص شود.
ماده 1081 : شرط بر باطل شدن نكاح در صورت عدم اجراي تعهد در زمان مقرر درست نيست و آن شرط را باطل مي كند.
ماده 1082 : در زمان جاري شدن عقد، زن بلافاصله مالك مهريه است.
ماده 1083 : براي پرداخت همه يا بخشي از مهريه مي توان مدت يا اقساط مشخص كرد.
ماده 1084 : مرد ضامن مالي است كه به عين وجود داشته و قبل از تحويل به زن، نابود و يا آسيب ديده نباشد.
ماده 1085 : زن مي تواند تا زمان اداي مهر از انجام وظايفش در قبال شوهرش امتناع كند. در عين حال حق دريافت نفقه را هم دارد.
ماده 1086 : اگر زن پيش از دريافت مهريه با اختيار به وظايف خود در قبال شوهرش عمل كند ديگر حق امتناع ندارد.
ماده 1087 : در صورت عدم ذكر مهريه و درج شرط عدم مهر، عقد صحيح است و امكان مشخص كردن مهريه پس از آن هم وجود دارد.
ماده 1088 : در صورت وفات يكي از زوجين قبل از تعيين مهر و وقوع نزديكي، مهريه اي به زن تعلق نمي گيرد.
ماده 1089 : در صورت دادن اختيار به شوهر يا شخص ديگر براي تعيين مهريه، آن شخص هر قدر بخواهد مي تواند مهر كند.
ماده 1090 : اگر اختيار مشخص كردن مهريه به زن داده شود او نمي تواند بيش از مهر المثل (جايگاه فردي و خانوادگي) تعيين كند.
ماده 1091 : براي مشخص كردن مهرالمثل بايد به شرايط كلي زن شامل سطح اجتماعي، خانوادگي، دانش، زيبايي و … توجه كرد.
ماده 1092 : اگر مرد، همسرش را قبل از نزديكي طلاق دهد زن مستحق دريافت نيمي از مهريه بوده و اگر بيش از نصف پرداخته شده باشد پرداخت مازاد بر آن قابل استرداد است.
ماده 1093 : در صورتي كه مهريه تعيين نشده باشد و مرد قبل از نزديكي بخواهد همسرش را طلاق دهد، زن مستحق مهرالمتعه (مبلغي بر حسب توان مالي مرد) مي شود و در صورت وقوع نزديكي هم مستحق مهرالمثل مي شود.
ماده 1094 : براي ميزان مهرالمتعه، ميزان دارايي مالي مرد در مقدار آن دخيل است.
ماده 1095 : در عقد موقت حتما بايد مهر تعيين شود و الا عقد باطل است.
ماده 1096 : تحت هر شرايطي مهريه تعيين شده براي عقد موقت قابليت بطلان ندارد.
ماده 1097 : در عقد موقت قبل از وقوع نزديكي چنانچه مرد بخواهد تمام مدت نكاح را ببخشد، ملزم به پرداخت نصف مهريه است.
ماده 1098 : در صورت ابطال عقد نكاح و عدم وقوع نزديكي، زن مستحق مهريه نمي باشد و در صورت دريافت قابل استرداد است.
ماده 1099 : اگر زن با مردي كه ازدواج با او حرام و غيرقانوني است، ازدواج كند و بر اين موضوع آگاه نبوده و نزديكي صورت گرفته باشد، آن زن مستحق مهرالمثل است.
ماده 1100 : در صورتي كه مهريه مجهول يا ماليت نداشته باشد، زن مهرالمثل بوده و در صورت مال غير بودن مهريه، بايد عين يا معادل مالي آن توسط مرد پرداخت شود مگر اينكه صاحب مال غير، اجازه آن را داده باشد.
ماده 1101 : در صورتي كه عقد نكاح قبل از نزديكي به دليلي فسخ شود زن مستحق مهر نيست و تنها در صورتي كه مرد قادر به نعوظ نباشد و دليل فسخ همين موضوع باشد، زن مستحق دريافت نيمي از مهريه است.

كلام آخر

در دين اسلام، مهريه براي رسميت بخشيدن به عقد و ازدواج، ضروري است. اغلب مهريه را بصورت مال يا تعهد مشخص مي كنند كه مرد به پرداخت يا انجام آن در برابر همسرش ملزم مي شود. البته بايد در نظر بگيريد كه بهتر است مهريه در زمان وقوع عقد نكاح پرداخت شود اما با توجه به شرايط موجود در كشور، معمولا اين تعهد را به آينده موكول مي كنند. متاسفانه بيشتر مهريه هاي مشخص شده از توان مرد خارج بوده و بخش زيادي از آن جنبه اجرا ندارد! حال اينكه با علم بر اين موضوع چنين چيزي باز هم تكرار مي شود جاي بحث دارد و بايد به فرهنگ هاي مرسوم غلط مراجعه كرد. ما در اين مقاله سعي كرديم هر آن چيزي كه بايد در رابطه با مهريه بدانيد را مطابق اسلام و قوانين جمهوري اسلامي ايران، برايتان شرح دهيم. براي اطلاعات بيشتر در زمينه مهريه مي توانيد به سايت وكيلچي (vakilchi.com) مراجعه كنيد.

منبع


برچسب: طلاق،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۰:۰۵ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

اهميت وكيل مهريه در روند دادرسي طلاق

مهريه مالي است كه قانون و شرع آن را متعلق به زن دانسته و به محض آن كه عقد نكاح ميان زن و مرد صورت گرفت زن مالك مهريه مي شود و مرد موظف است كه آن را پرداخت كند. لذا مطالبه مهريه تنها مشروط به طلاق نبوده و زن هر زمان كه بخواهد مي تواند آن را از مرد درخواست نمايد. امروزه اغلب زوجين قبل از ازدواج در مورد مهريه و شرايط آن با وكيل مهريه در تهران مشورت مي كنند تا با آگاهي در اين مورد تصميم گيري كرده و وارد زندگي مشترك شوند و از بروز هرگونه مشكلي در آينده جلوگيري به عمل آورند. ما و مجله وكيل چي در اين قصد داريم موضوع چرا بايد دنبال وكيل مهريه باشيم؟ را مورد بررسي قرار دهيم و در اين زمينه اطلاعات مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم با ما همراه باشيد.

وكيل مهريه چه كسي است؟
وكيل مهريه يكي از وكلاي پايه يك دادگستري مي باشد كه به تمامي امور مربوط به پرونده هاي خانواده و مهريه از تخصص كافي برخوردار است و بر كليه قوانين و مقررات مربوط به مهريه تسلط كاملي دارد. در حقيقت وكيل مهريه تمام تمركز خود را بر مباحث مربوط به پرونده هايي كه در اين حوزه در دادگاه خانواده مطرح مي شود قرار داده و به طور قطع راهنما و مشاور حقوقي براي افرادي خواهد بود كه درگير اين دعاوي شده اند و با مسير پيگيري و رسيدگي پرونده خود آشنايي چنداني ندارند.

وكيل مهريه به چه كساني خدمات حقوقي ارائه مي دهد؟
اگرچه بيشتر مراجعه كنندگان به دفتر وكيل مهريه خانم ها هستند وليكن اين بدين معنا نيست كه آقايان در مواجه با اين پرونده هاي حقوقي نياز به مشاوره ندارند بلكه وكيل مهريه با تسلط و آشنايي كه با قوانين و روند اين دعاوي دارد نقش اساسي در جهت احقاق حقوق آقايان خواهد داشت. لذا مرد و زن هر دو مي توانند رسيدگي و پيگيري پرونده هاي خود در مراجع قضايي را به وكيل مهريه بسپارند.

برخي از آقايان با تصور اين كه قانون در زمينه پرداخت مهريه حامي زنان است مراجعه به وكلاي مهريه را بيهوده مي دانند. اما لازم است كه بدانيد قانون كشور در اين مورد براي آقايان نيز شرايط مطلوبي را در نظر گرفته است و مي توانند با كمك راه حل هاي قانوني كه از طريق وكيل مهريه به آنان يشنهاد مي شود مهريه را در شرايط بهتري پرداخت كنند به عنوان مثال مرد با درخواست اعسار مي تواند پرداخت مهريه را براساس توان مالي و درآمد خود قسط بندي كند.

البته گرفتن حكم اعسار تنها با اثبات عدم توانايي مالي در پرداخت مهريه با ارائه مدارك و اسناد معتبر در مراجع قضايي توسط وكيل مهريه امكان پذير خواهد بود.

در مواردي نيز قانون امكان عدم پرداخت كامل مهريه براساس شرايط خاص و محدودي را تعيين نموده است، به عنوان مثال اگر مرد بتواند در دادگاه ثابت كند كه نكاح انجام شده اشتباه بوده و فسخ نكاح بايد انجام گيرد مي تواند مهريه زن را پرداخت نكند كه البته در چنين شرايطي تنها وكيل مهريه مي تواند در مراجع قانوني در جهت احقاق حقوق مرد با استناد به قوانين عمل كند. لذا زنان و مرداني كه درگير پرونده هاي مهريه شده اند و به دنبال راه حل قانوني براي احقاق حقوق خود هستند حضور وكيل مهريه در كنار آنان الزامي است.

اهميت وكيل مهريه در روند دادرسي طلاق
همانطور كه گفتيم مرد موظف است كه هر زمان زن مهريه خود را درخواست كرد آن را پرداخت كند و اين امر هيچ ارتباطي به طلاق ندارد اما با توجه به اين كه براساس عرف مهريه به عنوان يك پشتيبان براي زندگي زناشويي محسوب مي شود خانم ها تا زماني كه درگير پرونده طلاق نشوند براي مطالبه مهريه خود اقدام نمي كنند. لذا حضور وكيل مهريه در روند دادرسي طلاق الزامي خواهد بود.

در حالت كلي روند طلاق بدين صورت است كه دادگاه به منظور حفظ بنيان خانواده و جلوگيري از طلاق ابتدا براي زوجين جلسات مشاوره اجباري را اتخاذ مي كند. در صورتي كه مشاوره اعلام كند كه زوجين با هم سازگاري ندارند دادگاه وارد مرحله داوري شده و هر كدام از زوجين يك نفر را به عنوان داور جهت شهادت به اين امر كه اين دو نفر با هم مشكل دارند و ادامه زندگي زناشويي آنان امكان پذير نخواهد بود و بعد از اين دادگاه موضوع تعهدات مالي و غيرمالي از قبيل مهريه، نفقه، حضانت و غيره را به صورت جداگانه مورد بررسي قرار مي دهد.

وكيل مهريه موظف است كه صدور راي دادگاه را در مدت زماني كوتاه به نفع موكل خود دريافت كند. البته در پيگيري اين پرونده آنچه كه براي موكل حائز اهميت است گرفتن راي مساعد بوده و وكيل بايد بتواند با تكيه بر تجربه و مهارت خود راي مطلوب موكلش را از دادگاه دريافت كند.

نحوه دريافت مهريه از طريق دادگاه
ممكن است اين سوال به ذهن هر فردي برسد كه اگر زن درخواست طلاق كند مهريه تعلق مي گيرد؟ زن از طريق دادگاه مي تواند براي اخذ مهريه خود اقدام كند؛ در ادامه نحوه دريافت مهريه به اين روش را براي شما شرح خواهيم داد :

در اين صورت بايد زن با كمك بهترين وكيل مهريه در تهران، اقدام به ثبت دادخواست خود در سامانه ثنا مبني بر مطالبه مهريه نمايد؛ زماني كه مهريه زن از 20 ميليون كمتر باشد، شوراي حل اختلاف اقدام به حل آن مي كند اما اگر از اين مبلغ بالاتر بود، دادگاه به آن رسيدگي مي كند.
زن مي تواند يك درخواست ارائه دهد كه مبني بر تأمين خواسته يا همان توقيف اموال به ميزان خواسته است؛ اين درخواست زماني صورت مي گيرد كه زن از فرار كردن مرد پيش از پرداخت دين خود جلوگيري نمايد.
فرايند دادرسي نيز در دادگاه انجام مي گيرد و دادگاه اقدام به بررسي كردن پرونده مي كند و و حكمي را جهت پرداخت مهريه به وسيله مرد، تعيين مي كند.
پس از آن كه حكم مورد نظر تعيين و صادر گرديد، مرد بايد مهريه مشخص شده را بپردازد و در صورتي كه مرد وظيفه خود را انجام ندهد، زن مي تواند حكم جلب مرد را از دادگاه اخذ كند.
اين قوانين در همه شهرهاي ايران از جمله اصفهان نيز حاكم است و بهترين وكيل مهريه در اصفهان نيز مي تواند به خانم هاي اين شهر كمك كند تا مهريه شان را به راحتي طلب كنند.

كلام آخر

در اين مقاله به نقش و اهميت وكيل مهريه در رسيدگي و پيگيري مطالبه مهريه با عنوان اهميت وكيل مهريه در روند دادرسي طلاق اشاره شد و دانستيم كه اين وكلا تا چه حد مي توانند در صدور راي مطلوب به نفع موكلين خود در دادگاه تاثير گذار باشند. مجله وكيل چي (vakilchi.com) با معرفي وكلاي متخصص در حوزه مهريه مي تواند در اين حوزه به شما كمك شاياني داشته باشد. در صورت هرگونه انتقاد و پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت وكيل چي با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: طلاق، وكيل چي، مهريه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۲۳ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

در چه موردي بايد براي طلاق ترديد داشته باشيم؟

متاسفانه آمار طلاق نه تنها در كشور ما بلكه در ساير كشورهاي دنيا در حال افزايش است و اين امر مي تواند تاثيرات منفي زيادي را براي افرادي كه درگير اين مسئله شده اند داشته باشد. از اين رو مشاورين خانواده و وكلاي فعال در حوزه طلاق و وكيل مهريه در اصفهان سعي دارند كه در جلسات مشاوره به مراجعين خود در اين زمينه كمك كنند تا راه حل منطقي و اصولي براي حل مسائل و مشكلاتي كه در زندگي مشتركشان وجود دارد و منجر به اختلاف شده پيدا كنند و همواره بر اين امر تاكيد دارند كه طلاق آخرين راه حل است. در اين مقاله قصد داريم موضوع آيا گرفتن طلاق آخرين راه حل است؟ را مورد بررسي قرار دهيم و در اين زمينه اطلاعات مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم با ما همراه باشيد.

طلاق چيست و انواع آن كدام است؟
طلاق به معناي جدايي و پايان زندگي مشترك زوجين است. زماني كه زن و مرد در زندگي مشتركشان با اختلاف و مشكلاتي مواجه مي شوند كه هيچ راهكاري براي حل آن ها ندارند ممكن است براي پايان دادن به اين مشكلات تصميم به طلاق بگيرند. در واقع طلاق زماني به زوجين پيشنهاد داده مي شود كه همه مسيرها و راهكارها را براي ادامه زندگي مشتركشان امتحان كرده باشند وليكن نتوانسته اند به نتيجه برسند. لذا براي اين دسته زوجين اگرچه طلاق آخرين راه حل است وليكن توصيه مي كنيم كه حتما قبل از هرگونه اقدام و يا تصميم قطعي در اين زمينه از طريق مراجعه به مجله وكيل چي (vakilchi.com) با مشاورين حقوقي خانواده مشاوره داشته باشند.

طلاق به سه طريق ذيل در دادگاه مطرح و رسيدگي مي شود:

طلاق از طرف مرد: قانون كشور به صورت تمام و كمال حق طلاق را به مرد داده است، به عبارتي ديگر مرد هر زمان كه بخواهد بدون ذكر دليل موجه و تنها با پرداخت حقوق مالي زن مي تواند با مراجعه به دادگاه همسر خود را طلاق دهد.
طلاق از طرف زن: اين نوع طلاق كه به عنوان سخت ترين نوع طلاق شناخته مي شود و دادخواست ارائه شده از سوي زن به دادگاه براي طلاق، تنها در شرايط و مواردي خاص و با ارائه دلايل و مدارك قابل اثبات پذيرفته مي شود كه توصيه مي كنيم در اين زمينه قبل از هر گونه اقدامي با وكيل طلاق مشورت كنيد.
طلاق توافقي: زماني كه زوجين هر دو براي پايان دادن به زندگي مشترك با هم توافق دارند، در واقع هر دو به اين نتيجه رسيده اند كه اگرچه گرفتن طلاق آخرين راه حل است ولي آن ها تنها از اين طريق مي توانند به مشكلات خود پايان دهند براي طلاق توافقي اقدام مي كنند.
 البته قابل ذكر است كه زوجين در اين زمينه بايد قبل از هر گونه اقدامي در تمام مسائل مالي و غير مالي از قبيل مهريه، نفقه، حضانت و غيره با هم به توافق رسيده باشند و توافقنامه خود را به صورت مكتوب به دادگاه ارائه دهند. دادگاه نيز به اين توافقات ميان زوجين اكتفا كرده و گواهي عدم سازش را براي آنان صادر مي كند. مسئله مهريه در طلاق توافقي بسيار حائز اهميت مي باشد و ممكن است كه مرد در ازاي بذل مهريه، طلاق را بپذيرد از اين رو توصيه مي كنيم در زمان تصميم گيري در اين زمينه از بهترين وكيل مهريه در اصفهان كمك بگيريد.

در چه مواردي گرفتن طلاق آخرين راه حل است؟
همانگونه كه ازدواج يكي از تصميمات مهم زندگي هر فرد محسوب مي شود تصميم به طلاق نيز به همان اندازه و حتي خيلي هم بيشتر داراي اهميت بوده و ترديد در مورد قطعي نمودن اين تصميم امري كاملا طبيعي است. اما متاسفانه در مواردي كه زوجين تمام تلاش خود را براي حفظ زندگي مشترك به كار برده اند ممكن است ترديد به طلاق به يقين تبديل شود. اگرچه با توجه به توصيه مشاورين خانواده و روانشناسان گرفتن طلاق آخرين راه حل است اما در نهايت تصميم درستي خواهد بود.

برخي از مهم ترين مواردي كه ترديد براي طلاق از بين مي رود به قرار ذيل است:

وقتي كه فرزندان در خطر باشند: پدر و مادر به عنوان والدين موظف حفظ سلامت جسماني و رواني فرزندان خود هستند و در صورتي كه هرگونه خطري از جانب شريك زندگي، فرزند را تهديد كند و در رشد و تربيت كودك تاثير منفي داشته باشد و اگر راه هاي زيادي را براي حل و برطرف نمودن اين مشكل امتحان كرده ولي به نتيجه نرسيده باشد؛ در اين صورت بدون هيچگونه ترديدي طلاق آخرين راه حل است و براي حفظ سلامت روان و رشد فرزند خويش بهتر است كه براي طلاق اقدام كنند.
داشتن رابطه يك طرفه: رابطه يك طرفه در ازدواج كه روانشناسان با نام طلاق عاطفي معرفي مي كنند موجب فرسودگي روح و روان افراد مي شود. اگر شما براي حفظ زندگي مشترك تلاش كرده ايد وليكن ديگري هيچ قدمي بر نمي دارد و مانند شما سعي در ايجاد رابطه دوطرفه و سالم ندارد طلاق مي تواند به عنوان راه حل نهايي انتخاب درستي باشد.
سلامت جسمي و روحي شما در خطر است: متاسفانه آمار خشونت خانگي هر روزه در حال افزايش است. اگر همسرتان به شما آسيب جسمي و روحي وارد مي كند؛ به عنوان مثال: دست به زن، خشونت كلامي، انتقاد غير اصولي و غيره نمونه هايي از آمار خشونت خانگي هستند و همانگونه كه آسيب جسمي خطر دارد به همان ميزان آسيب روحي نيز مي تواند موجب فرسوده و درمانده شدن روان شما شود. لذا اگر طرف مقابل حاضر نيست اين واقعيت تلخ را بپذيرد و سعي در درمان و اصلاح رفتار خود داشته باشد اگرچه طلاق آخرين راه حل است وليكن تصميمي درست خواهد بود.


در چه موردي بايد براي طلاق ترديد داشته باشيم؟
وقتي از روي عصبانيت و هيجان تصميم مي گيريد: گرفتن هر گونه تصميم از روي هيجان به طور قطع با پشيماني همراه است. لذا تصميم به طلاق رسمي بايد از روي منطق باشد و هرگز از روي عصبانيت زندگي مشترك و آينده خود را به نابودي نكشانيد.
وقتي صلاح فرزندان در ميان است: با به دنيا آمدن فرزندان بايد در تصميم گيري هاي مهم حتما صلاح آن ها را مدنظر قرار دهيد، اگر همسرتان براي فرزندتان پدر و يا مادر خوبي است به گونه اي كه بدون او آسيب مي بيند و همچنين در نظر گرفتن اين موضوع كه فرزندان به هر دوي شما نياز دارند در اين صورت بهتر است براي حل مشكلات خود بيشتر تلاش كنيد و از مشاورين خانواده كمك بگيريد. اگرچه طلاق آخرين راه حل است وليكن بهتر است كه بيشتر صبوري كنيد و مانع آسيب پذيري فرزندان خود از طلاق شويد.
وقتي همسرتان براي حفظ زندگي مشترك در تلاش است: وقتي طرف مقابل شما همچنان در حال تلاش براي حل مشكلات زندگي و برقراري آرامش است به اين معنا است كه براي شما ارزش قائل است لذا توصيه مي كنيم به او فرصت بيشتري دهيد و خود شما نيز در حل مشكلات به او كمك كنيد.

قانون جديد مهريه چيست؟
نكته قابل اهميت در زمينه پرداخت مهريه توسط مرد به زن كه در سطح جامعه رايج بوده، اين است كه حبس مرد به دليل عدم پرداخت مهريه فقط تا 110 سكه امكان پذير است و اگر اين تعداد سكه از طرف مرد به همسرش پرداخت شود ديگر بابت مهريه زنداني نمي شود. در اين جا با كمك گرفتن از بهترين وكيل مهريه در اصفهان، با قوانين جديد مهريه و شيوه هاي پرداخت آن ها آشنا مي شويم.

طبق قانون جديد طلاق و مهريه، پس از درخواست مطالبه مهريه توسط زن در مراجع قضايي، در صورتي كه مرد اموالي براي توقيف داشته باشد، زن مي تواند به راحتي دارايي و اموال مرد را به ميزان مهريه، به نفع خود مصادره كند، اين موضوع نشانگر اين است كه اگر مهريه زن بيشتر از 110 سكه باشد، امكان توقيف اموال مرد توسط وي امكان پذير است در صورتي كه مرد اموالي براي توقيف مهريه نداشته باشد، موظف است به هر نحوي كه مي تواند حداقل 110 سكه بابت مهريه، براي زن تهيه و بپردازد.

كلام آخر

طلاق يك تصميم گيري مهم است كه تاثير زيادي در زندگي حال و آينده شما خواهد داشت؛ از اين رو لازم است كه در اين مورد به درستي تصميم بگيريد و براي اين كه اطمينان كسب كنيد كه طلاق آخرين راه حل است توصيه مي كنيم با مراجعه به مجله وكيل چي، با وكلاي باتجربه در اين زمينه مشورت كنيد. در صورت هرگونه انتقاد و پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت وكيل چي با ما در ارتباط باشيد. در پايان از شما عزيزان تقاضا داريم، نظر خود را درباره آيا گرفتن طلاق آخرين راه حل است؟ را در كامنت با ما در ميان بگذاريد.


برچسب: طلاق، وكيل، وكيل چي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۴:۰۷ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)