عمومی عمومی .

عمومی

اهمیت وکیل مهریه در روند دادرسی طلاق

مهریه مالی است که قانون و شرع آن را متعلق به زن دانسته و به محض آن که عقد نکاح میان زن و مرد صورت گرفت زن مالک مهریه می شود و مرد موظف است که آن را پرداخت کند. لذا مطالبه مهریه تنها مشروط به طلاق نبوده و زن هر زمان که بخواهد می تواند آن را از مرد درخواست نماید. امروزه اغلب زوجین قبل از ازدواج در مورد مهریه و شرایط آن با وکیل مهریه در تهران مشورت می کنند تا با آگاهی در این مورد تصمیم گیری کرده و وارد زندگی مشترک شوند و از بروز هرگونه مشکلی در آینده جلوگیری به عمل آورند. ما و مجله وکیل چی در این قصد داریم موضوع چرا باید دنبال وکیل مهریه باشیم؟ را مورد بررسی قرار دهیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

وکیل مهریه چه کسی است؟
وکیل مهریه یکی از وکلای پایه یک دادگستری می باشد که به تمامی امور مربوط به پرونده های خانواده و مهریه از تخصص کافی برخوردار است و بر کلیه قوانین و مقررات مربوط به مهریه تسلط کاملی دارد. در حقیقت وکیل مهریه تمام تمرکز خود را بر مباحث مربوط به پرونده هایی که در این حوزه در دادگاه خانواده مطرح می شود قرار داده و به طور قطع راهنما و مشاور حقوقی برای افرادی خواهد بود که درگیر این دعاوی شده اند و با مسیر پیگیری و رسیدگی پرونده خود آشنایی چندانی ندارند.

وکیل مهریه به چه کسانی خدمات حقوقی ارائه می دهد؟
اگرچه بیشتر مراجعه کنندگان به دفتر وکیل مهریه خانم ها هستند ولیکن این بدین معنا نیست که آقایان در مواجه با این پرونده های حقوقی نیاز به مشاوره ندارند بلکه وکیل مهریه با تسلط و آشنایی که با قوانین و روند این دعاوی دارد نقش اساسی در جهت احقاق حقوق آقایان خواهد داشت. لذا مرد و زن هر دو می توانند رسیدگی و پیگیری پرونده های خود در مراجع قضایی را به وکیل مهریه بسپارند.

برخی از آقایان با تصور این که قانون در زمینه پرداخت مهریه حامی زنان است مراجعه به وکلای مهریه را بیهوده می دانند. اما لازم است که بدانید قانون کشور در این مورد برای آقایان نیز شرایط مطلوبی را در نظر گرفته است و می توانند با کمک راه حل های قانونی که از طریق وکیل مهریه به آنان یشنهاد می شود مهریه را در شرایط بهتری پرداخت کنند به عنوان مثال مرد با درخواست اعسار می تواند پرداخت مهریه را براساس توان مالی و درآمد خود قسط بندی کند.

البته گرفتن حکم اعسار تنها با اثبات عدم توانایی مالی در پرداخت مهریه با ارائه مدارک و اسناد معتبر در مراجع قضایی توسط وکیل مهریه امکان پذیر خواهد بود.

در مواردی نیز قانون امکان عدم پرداخت کامل مهریه براساس شرایط خاص و محدودی را تعیین نموده است، به عنوان مثال اگر مرد بتواند در دادگاه ثابت کند که نکاح انجام شده اشتباه بوده و فسخ نکاح باید انجام گیرد می تواند مهریه زن را پرداخت نکند که البته در چنین شرایطی تنها وکیل مهریه می تواند در مراجع قانونی در جهت احقاق حقوق مرد با استناد به قوانین عمل کند. لذا زنان و مردانی که درگیر پرونده های مهریه شده اند و به دنبال راه حل قانونی برای احقاق حقوق خود هستند حضور وکیل مهریه در کنار آنان الزامی است.

اهمیت وکیل مهریه در روند دادرسی طلاق
همانطور که گفتیم مرد موظف است که هر زمان زن مهریه خود را درخواست کرد آن را پرداخت کند و این امر هیچ ارتباطی به طلاق ندارد اما با توجه به این که براساس عرف مهریه به عنوان یک پشتیبان برای زندگی زناشویی محسوب می شود خانم ها تا زمانی که درگیر پرونده طلاق نشوند برای مطالبه مهریه خود اقدام نمی کنند. لذا حضور وکیل مهریه در روند دادرسی طلاق الزامی خواهد بود.

در حالت کلی روند طلاق بدین صورت است که دادگاه به منظور حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق ابتدا برای زوجین جلسات مشاوره اجباری را اتخاذ می کند. در صورتی که مشاوره اعلام کند که زوجین با هم سازگاری ندارند دادگاه وارد مرحله داوری شده و هر کدام از زوجین یک نفر را به عنوان داور جهت شهادت به این امر که این دو نفر با هم مشکل دارند و ادامه زندگی زناشویی آنان امکان پذیر نخواهد بود و بعد از این دادگاه موضوع تعهدات مالی و غیرمالی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت و غیره را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهد.

وکیل مهریه موظف است که صدور رای دادگاه را در مدت زمانی کوتاه به نفع موکل خود دریافت کند. البته در پیگیری این پرونده آنچه که برای موکل حائز اهمیت است گرفتن رای مساعد بوده و وکیل باید بتواند با تکیه بر تجربه و مهارت خود رای مطلوب موکلش را از دادگاه دریافت کند.

نحوه دریافت مهریه از طریق دادگاه
ممکن است این سوال به ذهن هر فردی برسد که اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ زن از طریق دادگاه می تواند برای اخذ مهریه خود اقدام کند؛ در ادامه نحوه دریافت مهریه به این روش را برای شما شرح خواهیم داد :

در این صورت باید زن با کمک بهترین وکیل مهریه در تهران، اقدام به ثبت دادخواست خود در سامانه ثنا مبنی بر مطالبه مهریه نماید؛ زمانی که مهریه زن از 20 میلیون کمتر باشد، شورای حل اختلاف اقدام به حل آن می کند اما اگر از این مبلغ بالاتر بود، دادگاه به آن رسیدگی می کند.
زن می تواند یک درخواست ارائه دهد که مبنی بر تأمین خواسته یا همان توقیف اموال به میزان خواسته است؛ این درخواست زمانی صورت می گیرد که زن از فرار کردن مرد پیش از پرداخت دین خود جلوگیری نماید.
فرایند دادرسی نیز در دادگاه انجام می گیرد و دادگاه اقدام به بررسی کردن پرونده می کند و و حکمی را جهت پرداخت مهریه به وسیله مرد، تعیین می کند.
پس از آن که حکم مورد نظر تعیین و صادر گردید، مرد باید مهریه مشخص شده را بپردازد و در صورتی که مرد وظیفه خود را انجام ندهد، زن می تواند حکم جلب مرد را از دادگاه اخذ کند.
این قوانین در همه شهرهای ایران از جمله اصفهان نیز حاکم است و بهترین وکیل مهریه در اصفهان نیز می تواند به خانم های این شهر کمک کند تا مهریه شان را به راحتی طلب کنند.

کلام آخر

در این مقاله به نقش و اهمیت وکیل مهریه در رسیدگی و پیگیری مطالبه مهریه با عنوان اهمیت وکیل مهریه در روند دادرسی طلاق اشاره شد و دانستیم که این وکلا تا چه حد می توانند در صدور رای مطلوب به نفع موکلین خود در دادگاه تاثیر گذار باشند. مجله وکیل چی (vakilchi.com) با معرفی وکلای متخصص در حوزه مهریه می تواند در این حوزه به شما کمک شایانی داشته باشد. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق سایت وکیل چی با ما در ارتباط باشید.


برچسب: طلاق، وکیل چی، مهریه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۲۳ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)